Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 7-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
17.03.2022
Elektrokoloběžka BLUETOUCH BT1600
Chci koupit!!! BLUETOUCH BT1600 Elektrická koloběžka o výkonu 1 600 W a dojezdu až 70 km rychlost až 65 km/hod Sportovní robusní vzhled, který bu... číst celé
09.11.2020
Germicidní zářiče UVETTA®
Germicidní zářiče UVETTA   Jsou zařízení sloužící na dezinfekci použitím ultrafialového záření speciální části UV záření, a to z... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Partneři

 

 

 

  1. Úvod
  2. Fotovoltaika
  3. Produkty Victron Energy
  4. Baterie LiFePO
  5. Victron Energy LiFePO baterie 12,8V/160Ah - Smart

Victron Energy LiFePO baterie 12,8V/160Ah - Smart

jsou momentálně velmi PERSPEKTIVNÍ A TECHNOLOGICKY VYZRÁLOU KONKURENCÍ KLASICKÝCH OLOVĚNÝCH AKUMULÁTORŮ. Nominální napětí jednoho článku je 3,2 V. Ba... celý popis
Dostupnost
Externí sklad <br /> <small>Obvykle do 15 dní</small>
45 472 Kč
37 580,17 Kč
bez DPH
ks
Číslo produktu:1314
EAN kód:8719076048930
  • Kompletní specifikace
  • Komentáře 0
  • Victron Energy LiFePO baterie 12,8V/160Ah -
Smart
    Victron Energy LiFePO baterie 12,8V/160Ah - Smart
    Externí sklad <br /> <small>Obvykle do 15 dní</small>
    45 472 Kč
    37 580,17 Kč bez DPH
  • ks
Kompletní specifikace
jsou momentálně velmi PERSPEKTIVNÍ A TECHNOLOGICKY VYZRÁLOU
KONKURENCÍ KLASICKÝCH OLOVĚNÝCH AKUMULÁTORŮ. Nominální napětí
jednoho článku je 3,2 V. Baterie s napětím 25,6 V tak
sestává z osmi sériově řazených článků. Oproti olověným bateriím
NETRPÍ TZV. SULFATACÍ (tvorba nerozpustného síranu olovnatého),
která snižuje kapacitu a zkracující životnost. Příčinou je
dlouhodobé nedobíjení baterie do plného stavu nebo dlouhodobé
nepoužívání baterie. Lithium-železo-fosfátové baterie NEMUSÍ BÝT
PLNĚ DOBÍJENY, postačuje částečné dobíjení, což je jejich hlavní
výhoda oproti bateriím olověným. DALŠÍ VÝZNAMNÉ VÝHODY LIFEPO4
BATERIE: 1. ŠIRŠÍ ROZSAH PRACOVNÍCH TEPLOT – kapacita a životnost
není zdaleka tak závislá na teplotách. Možnost instalace v zámrzném
prostoru. Provozní teploty baterie jsou v režimu vybíjení: -20°C až
+50°C, v režimu nabíjení: +5°C až +50°C. Maximální nabíjecí proud
při teplotě baterie < 0°C: 0,05C, např. max 10A pro 200Ah
baterii) Při poklesu teploty pod +5 ° C je nabíjení automaticky
přerušeno. Aplikace Victron Connect umožňuje pro dobíjení nastavení
teploty nižší než +5 ° C, tento uživatelský zásah v sobě však nese
ztrátu záruky.   2. VYSOKÁ CYKLICKÁ ŽIVOTNOST. Ta je dána
mimo jiné i mírou vybíjení. Cyklem se rozumí každé vybití a
následné nabití baterie. Každou baterii vybíjení poškozuje. Čím je
vybití hlubší, tím méně těchto cyklů baterie vydrží. Běžné olověné
baterie se doporučuje vybíjet maximálně na 50% jejich celkové
kapacity, hlubší vybití výrazně zkracuje živost baterie a hrozí
její trvalé poškození. LiFePO4 baterie je mimořádně odolná proti
tomuto vlivu a běžně se může vybíjet na 20% její celkové kapacity
(80% vybití) aniž by to mělo výraznější vliv na její životnost.
Kvalitní olověná trakční baterie vybíjená na 50% její kapacity má
životnost cca 1500 cyklů, LiFePO4 baterie zvládne neuvěřitelných
5000 cyklů! 3. NÍZKÝ VNITŘNÍ ODPOR. Při odběru energie neklade
baterie velký odbor. To umožňuje odebírat z baterie relativně
velké množství energie, aniž by to baterii poškozovalo. Výhodné při
nárazovém odběru většího množství energie. 4. VYSOKÁ HUSTOTA
ENERGIE. Baterie jsou lehké a na kilogram jejich hmotnosti připadá
relativně velké množství energie. Mimořádně výhodná vlastnost ve
stísněných prostorách nebo na místech s požadavkem
k minimalizaci zatížení (typicky například lodě). Ušetřete až
70% hmotnosti a prostoru při zajištění stejného množství energie!
5. VYSOKÁ ÚČINNOST. Nabíjením a vybíjením baterie se část energie
ztrácí. Míra těchto ztrát určuje účinnost. Snahou pochopitelně je
minimalizovat tyto ztráty. U olověných baterií je průměrná účinnost
80%. LiFePO4 baterie dosahují účinnosti 92%. Účinnost je dána také
aktuální mírou nabití baterie. Olověné baterie mají relativně
nízkou účinnost v konečných fázích dobíjení (i méně jak 50%).
LiFePO4 baterie si naopak udržují vysokou míru účinnosti i
v konečných fázích nabíjení. Neztrácejte zbytečně drahocennou
energii! 6. NENÁROČNOST V CHARAKTERU NABÍJECÍHO NAPĚTÍ.
Olověná baterie vyžaduje relativně malý rozsah nabíjecí napětí a
vysokým rizikem přebíjení a z toho plynoucího poškozování.
LiFePO4 baterie tento nedostatek nemá a zvládá 14 až 16 V (s
maximálně 4,2 V na článek). Také citlivost na přebíjení je
nízká. 7. BLUETOOTH Díky vestavěné technoligii Bluetooth lze
monitorovat napětí teplotu a stavy alarmů. Velmi užitečná funkce
pro lokalizaci potenciálního problému, jako je např. nerovnováha
článků. Oproti olověným bateriím VYŽADUJE LIFEPO4 BATERIE KVALITNÍ
NABÍJECÍ BALANCÉR. Pokud je dosaženo napětí nižší jak 2,5 V nebo je
nabíjecí napětí vyšší jak 4,2 V na článek, hrozí poškození baterie.
V žádné baterii nemají jednotlivé články naprosto stejné napětí
(stejná míra nabití), ale naopak se víceméně navzájem liší. Olověné
akumulátory mají určitou omezenou samoregulační schopnost v
rovnoměrném nabíjení všech článků. Pokud jsou některé články
baterie již nabité, prochází jimi proud a to umožňuje nabití
zbylých méně nabitých článků. U LiFePO4 baterie nabité články
neumožňují dobíjení nedobitých článků. I když baterie jako celek má
přijatelné napětí, některé články mohou trpět dlouhodobým
nedobíjením. V průběhu času se tyto rozdíly mohou prohlubovat. Z
těchto důvodů je nutné nabíjet LiFePO4 baterie za pomoci balancéru
sledující individuálně každý článek baterie. Balancér nabíjí každý
článek jen pro něj vhodnou charakteristikou nezávislou na ostatních
článcích (vybalancovávání článků). Balancér je tak nepostradatelné
zařízení chránící bateriový systém před poškozením! Balancér je
samozřejmou a integrální součástí LiFePO4 baterie od společnosti
Victron energy. Současně baterie disponuje rozhraním
k napojení na managementový systém řízení baterií (BMS –
battery management systém). Až 5 baterií může být propojeno
paralelně a až 4 baterie sériově , takže může být sestavena 48V
baterie až do kapacity 1500Ah. S BMS zařízením lze vhodným
paralelním a sériovým řazením dosáhnout žádoucí kapacity a napětí.
BMS ZAŘÍZENÍ MÁ ZEJMÉNA TYTO OCHRANNÉ FUNKCE: ochrana článků před
hlubokým vybitím odpojením zátěže ochrana článků před přebíjením
redukcí napětí nebo přerušením procesu nabíjení vypne celý systém v
případě dosažení kritické teploty Na první pohled se zdají být
LiFePO4 baterie finančně nákladnější v porovnání s olověnými
bateriemi. Při bližším pohledu a při přihlédnutí k dlouhé
životnosti, vysoké spolehlivosti a vysoké účinnosti je LiFePO4
baterie ta správná volba pro moderní a náročné aplikace. Baterie je
vybavena dvojicí kabeláže pro napojení na VE.Bus BMS zařízení.
DOPORUČENÉ PARAMETRY NASTAVENÍ NABÍJENÍ/VYBÍJENÍ:Bulk 14,2V
Absorpce 14,2V (max. 4 hodiny) Float 13,5V Storage 13,5V Odpojovací
napětí zátěže 11,2V ]]>

Daniel Duša

Jednatel společnosti

dekel@dekel.cz

 +420 777 313 122

 

Tomáš Jarač

Technický ředitel

Obchodní zástupce

jarac@dekel.cz

+420 604 781 918

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz